onsdag 6 oktober 2010

den sjätte oktober

Historialektion och sånglektion.
Att jag försår franska känns fantastiskt. Och jag gillar att historialäraren hela tiden har politiska utläggningar om arkelogiprivatiseringen, Sarkozy (som hon INTE gillar), kyrkan och framförallt vad katoliker sysslar med när det kommer till historiskrivning.

Sånglektion var det knäppaste jag vart med om. Jag skrattade så jag grät när vi skulle sjunga. Fruktar nästa, för idag fick två killar köra solo och han hintade om att nästa gång är det tjejernas tur, eller så sa han något helt annat, för honom förstod jag inte alls.

Jag är för övrigt INTJ personlighet. En Mastermind. En introvert logisk dömande person. Många intressanta diskussioner följde detta i 709:an (hädanefter kallat syndens nästa, internet skämt). Om ni vill veta er så kolla in Similarminds.com, klicka på 16 Jung(någonting) och sedan short test. Det är läskigt hur mycket som stämmer överens.

Thé stunder på kvällen samt livliga och långa diskussioner, det känns fint.
Jag trivs.

Fast jag längtar efter han den där, som är kvar i Sverige. Han är också INTJ, så det känns också fint.
Brutalt fint, som vi säger här.

1 kommentar: