tisdag 5 oktober 2010

den femte oktober

Det har inte hänt så mycket de senaste dagarna.
Jag har skrattat en massa, blivit plaksblöt för att himlen öppnade sig, kanske Gud inte gillad vad våran histora lärare hade att säga om kyrkan, druckit mycket thé, ätit god mat och längtat lite men mest haft det himla bra.

Det är himla jobbigt för hjärnan att lyssna på franska, man måste koncentrera sig hela tiden för att hänga med, när man blir trött och slutar lyssna hänger man inte med längre och då hoppas man att ingen frågar en något för man har verkligen ingen aning.

Men det är vackert här och allt är lite som att vara på semester, lite som ett enda stort konfirmationsläger och det känns hårt att vi förväntas att göra något så ansträngande som att plugga. Inte helt okej.

Internet är för långsamt för bilder så det blir inte några, fast jag har inte så många mer att lägga upp, några från i lördags och några från i söndags när vi promenerade i gamla Lyon, det var vackert. Hela den här staden är vacker, fast det har jag redan skrivit, och jag vet att jag kommer skriva det igen.

2 kommentarer:

  1. Ååh, det låter supernajs ju :D Ser fram emot att få se hur det ser ut!! Jag får också lust att åka ner, här är det jättekallt men vi har iofs fått massa fina färger på träden, det är ju något iallafall ^^

    SvaraRadera
  2. Det är sant, missar kanske hösten lite, men det är det värt.

    SvaraRadera