söndag 3 oktober 2010

den första oktober.

Julia som sov över visade sig vara morgonpigg och satt och hoppade i sängen som en fyraåring och tyckte vi skulle gå upp, så jag smet ner till Boulangeriet på gatan och köpte bröd och fixade internet, vilken lycka!
Och fint väder var det, så sjukt varmt. Jag hade klänning och strumpbyxor och svettades. Så skönt att inte vara i kalla Sverige.
Sedan fixade vi busskortet och drog till Ikea. Det känes som hemma fast mycket roligare, för allt hade sina svenska namn fast med franska beskrivningar. Plus att i matsalen stod det Smaklig måltid och Välkommen åter. Det fanns även mat tips, som gravadlax+hovmästarsås+svenska tunnbröd eller köttbullar+pulvermos+gräddsås+lingonsylt. Var himla sugen på att köpa kaviar men det stod inte vad den kostade och antagligen var den skitdyr, så det får vara ett tag till.
När vi kom tillbaka hem så fixade de andra också internet så då satt vi där med varsin dator ett tag.
Efter maten när jag skulle diska så fanns det ingen diskpropp, så jag gick ner till receptionen och bad om en, på franska och hon förstod mig. Så stolt jag var, problemet var bara att den inte passade utan var för stor så nu har vi ändå ingen diskpropp. Laddar inför en ny drabbning med tanten.

 Ovan: Lisa, Julia och Lovisa.

Ovan: Lisa, Jag och Kajsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar